Dit zijn de negen voordelen waarom jij vandaag nog jouw klantcontact wilt uitbesteden”
- Hits: 4827
Wil jij meer uit jouw klantcontact halen, maar je weet niet hoe? Dit zijn de negen
voordelen waarom jij vandaag nog jouw klantcontact wilt uitbesteden.
Het uitbesteden van klantcontact is voor veel bedrijven een grote beslissing, maar uitbesteden biedt zoveel voordelen dat je haast niet anders kan. Je wilt immers als bedrijf meer uit jouw klantcontact halen. Je wilt betere klantenservice bieden, beter bereikbaar zijn, meer klantcontacten aankunnen, op meerdere kanalen bereikbaar zijn.
Wat zijn nu de voordelen van uitbesteden?
- De vaste lasten van uw klantcontact draagt het klantcontactcenter. Met andere woorden uw vaste lasten dalen.
- Een callcenter is gespecialiseerd in het afhandelen van klantcontact. Medewerkers zijn beter getraind, hebben meer ervaring en werken sneller. Het is dus efficiënter, professioneler en voordeliger.
- Een callcenter kan sneller op- en afschalen als er meer of minder gebeld of gemaild wordt door klanten. Met andere woorden u heeft nooit te veel of te weinig capaciteit.
- Ontlasten van uw eigen medewerkers. Bij de meeste bedrijven wordt klantcontact erbij gedaan. Slechts voor grote bedrijven is het weggelegd om aparte afdelingen op te richten voor het afhandelen van in- en uitkomende gesprekken en mails. Door het over te laten aan de medewerkers van een callcenter krijgen uw medewerkers meer tijd en hebben zij meer aandacht voor hun overige werkzaamheden, zonder dat zij gestoord worden door mail of telefonie.
- Ons hoofdkantoor bevindt zich in Utrecht, maar de meeste medewerkers bevinden zich in Turkije. De loonkosten in Turkije zijn veel lager dan in Nederland. Daardoor is het uitbesteden van klantcontact, aan overigens perfect sprekende Nederlandstalige, Vlaamstalige, Franstalige of Engelstalige medewerkers heel voordelig. Het zal u meevallen wat het uitbesteden van klantcontact kost. Duidelijk is dat het goedkoper is dan dat u het zelf zou doen.
- Langere openingstijden. Enerzijds door het tijdsverschil tussen Nederland en Turkije en anderzijds omdat onze medewerkers op verschillende tijden willen en kunnen werken is het mogelijk om 7 dagen in de week, 24 uur per dag bereikbaar te zijn. Hoe fijn zou het niet zijn als uw klanten, ook na kantoortijd kunnen bellen en geholpen worden. U zult het merken doordat de klanttevredenheid en de omzet stijgen.
- Callcenters maken gebruik van moderne technologie voor het verwerken van in- en uitgaande telefoongesprekken en mail. Hierdoor is het mogelijk analyses te maken om de kwaliteit van uw dienstverlening nog verder te verbeteren. Wij helpen u, door wekelijks rapportages te verstrekken en deze met u te bespreken.
- Betere benutting van uw buitendienst of servicedienst. Onze medewerkers zijn prima in staat om afspraken te maken voor uw buitendienstmedewerkers. Hierdoor kunnen uw buitendienstmedewerkers of servicepersoneel meer bezoeken per dag afleggen en hoeven uw medewerkers zich niet bezig te houden met het maken van afspraken of het bevestigen van afspraken. Dat doen wij voor u. Moet u eens nagaan wat het betekent voor uw omzet als er bijvoorbeeld per dag twee extra bezoeken van uw buitendienst aan klanten plaatsvinden.
- Geen zorgen over ziekte of uitval van medewerkers. Geen zorgen over werkplekken. Geen zorgen over uitval van systemen. Geen zorgen over…… Tja u hoeft zich ten aanzien van klantcontact nergens meer zorgen over te maken.